سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار آغاز طرح هدفمند کردن یارانه ها

بنزین سهمیه‌ای 400 و آزاد 700 تومان تعیین شد
 

براساس اطلاعیه شماره 2 ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها؛

خبرگزاری فارس: ستاد هدفمند کردن یارانه ها در اطلاعیه شماره 2 خود میزان سهمیه و قیمت های جدید حامل های انرژی را اعلام کرد.


 

به گزارش خبرگزاری فارس متن کامل این اطلاعیه آمده است:

به گزارش خبرگزاری فارس متن کامل این اطلاعیه آمده است:
میزان سهمیه و قیمت های جدید بنزین و گازوئیل وگاز خودرو (سی ان جی) در حوزه حمل و نقل که بر اساس قانون هدفمندکردن یارانه تعیین شده است برای وسایل نقلیه بنزین سوز، گاز سوز و گازوئیل به شرح ذیل اعلام می شود:

1ـ سهمیه بنزین خودروها اعم از شخصی، عمومی و موتورسیکلت بدون تغییر و معادل سهمیه آبان 1389 تعیین می شود.

2ـ بنزین معمولی سهمیه ای به قیمت هر لیتر4 هزار ریال و بنزین معمولی غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 7 هزار ریال و گاز خودرو (سی ان جی) هر متر مکعب به قیمت 3 هزار ریال تعیین می شود.

3ـ بنزین سهمیه ماه های گذشته خودروهای شخصی که در کارت سوخت افراد باقیمانده است به صورت ذخیره برای آنان حفظ و با قیمت هر لیتر بنزین معمولی 1000 ریال و بنزین سوپر 1500 ریال قابل استفاده است.

4ـ سوخت کلیه خودروهای گازوئیل سوز با توجه به نوع و کاربری سهمیه بندی شده و گازوئیل سهمیه ای خودروهای گازوئیل سوز به قیمت هر لیتر 1500 ریال و گازوئیل غیرسهمیه ای به قیمت هر لیتر 3500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت قابل استفاده خواهد بود.

5-به منظور حمایت از بخش کشاورزی، ضمن تعیین سهمیه سوخت مراکز و ماشین آلات این بخش قیمت هر لیتر گازوئیل سهمیه ای 1500 ریال و قیمت غیر سهمیه ای 3500 ریال تعیین می گردد.

6 - جهت رفاه و نیز امکان مدیریت فعال بخش حمل و نقل که از گازوئیل استفاده می کنند سهمیه این بخش به صورت دو ماهه با قیمت 1500 ریال تعیین و از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل استفاده است.

سهمیه و قیمت های اعلامی از ساعت 24 روز شنبه مورخ 27 آذر 1389 قابل اجراست.

ضمناً‌ علاوه بر سهمیه عادی مندرج در بند1 ، سهمیه علی الحساب و حمایتی خودروهای عمومی و شخصی بنزین سوز به قیمت هر لیتر 1000 ریال تعیین می شود که از دی ماه 1389 از طریق کارت سوخت خودرو قابل استفاده است.

همچنین وسایل نقلیه دیزلی (گازوئیل سوز) نیز از سهمیه حمایتی علی الحساب حداکثر میزان مصرف10روز برای یک مرحله با قیمت 165 ریال بهره مند می گردند.
 

 

یارانه نقدی از یکشنبه قابل برداشت است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در گفت‌وگو با مردم از شبکه اول اعلام کرد: از فردا یکشنبه 28 آذر 89 یارانه نقدی 81 هزار تومان به حساب مردم قابل برداشت است.


 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی مستقیم با مردم که از شبکه اول سیما پخش می‌شود اعلام کرد: مرحله برداشت یارانه نقدی که به حساب سرپرست خانوار به ازای هر نفر 81 هزار تومان برای دو ماه واریز شده بود از روز یکشنبه 28 آذر 89 قابل برداشت است.
وی تأکید کرد: آزادسازی قیمت‌ها نداریم بلکه از ابتدای یکشنبه 28 آذرماه کار شروع می‌شود و سهمیه بنزین و گازوئیل به حساب کارت‌های سوخت شارژ شده و نیازی به ذخیره‌سازی بنزین و گازوئیل نیست.
احمدی‌نژاد افزود: همه مردم با صرفه‌جویی و همکاری و قانع بودن به سهم خود به موفقیت این طرح کمک کنند که برکت و سود آن به نفع همه ملت خواهد بود و امنیت و دلخوشی برای همه به ارمغان خواهد آورد.
رئیس جمهور با بیان اینکه به همه نقاط ایران از شهر و روستا سفر کرده است، گفت: کسانی را دیده است که 25 سال میوه نخورده‌اند و یا بچه‌ای را دیده که دنبال خودروی رئیس جمهور می‌دویده، در حالی که کفش و لباس مناسب نداشته اما درخواست او این بوده است که سقف مدرسه‌اش در حال ریزش و است و باید آن را تعمیر کنند.
وی تأکید کرد: یارانه واریز شده به حساب مردم از بیت‌المال بوده و در مصرف کردن آن نهایت صرفه‌جویی و دقت را داشته باشند.

 

 

واریز 4 هزار تومان یارانه نان به حساب مردم

 

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده با مردم از شبکه اول سیما اعلام کرد: ظرف 7 تا 10 روز آینده برای یارانه نان مردم نفری 4 هزار تومان واریز می‌شود.


 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد‌ رئیس جمهور که هم‌اکنون با شبکه اول سیما با مردم صحبت می‌کند، اعلام کرد: چون نان به عنوان مهمترین غذای مردم شناخته می‌شود و مردم باید نان خوب بخورند ظرف 7 تا 10 روز آینده برای هر نفر مبلغ 4 هزار تومان یارانه نقدی جداگانه به حساب مردم واریز می‌شود.
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه یارانه 81 هزار تومانی برای دو ماه اول به حساب مردم واریز شده گفت: تمام تلاش این است که برای مرحله دوم پرداخت یارانه نقدی این مبلغ به دو برابر افزایش پیدا کند.
احمدی‌نژاد از مردم درخواست کرد: با توجه به اینکه مردم از فردا می‌توانند یارانه نقدی واریز شده به حساب سرپرست‌ خانوارها را برداشت کنند اما به مردم توصیه کرد دست نگه دارند تا قبض آب، برق و گاز ارسال شود و با توجه به برنامه کاهش مصرف انرژی و مدیریت خانواده یارانه نقدی خود را برداشت کنند.

 

 

حمل‌ونقل عمومی تا پایان سال اجازه افزایش قیمت ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: هیچ‌ یک از بخش‌های حمل‌ونقل عمومی اعم از واحدهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو تا پایان سال اجازه افزایش قیمت و کرایه حمل‌ونقل را نخواهند داشت.


 

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»‌ با تأکید براینکه هیچ مشکلی در جریان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم، اظهار داشت: با هماهنگی که از مدتها پیش به منظور اجرای این قانون به عمل آمده بود، در حال حاضر تمامی جایگاههای سوخت آمادگی کامل برای ارائه سوخت با قیمت‌های جدید را دارند.
استاندار تهران با بیان اینکه حداکثر از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز تمام جایگاهها سوخت را با نرخ جدید عرضه خواهند کرد، گفت:‌ نرم‌افزار مربوط به محاسبه قیمت‌های جدید در اختیار تمام جایگاهها قرار گرفته و تغییرات قیمتی به صورت خودکار در تمام جایگاههای استان تهران انجام خواهد شد.
تمدن تأکید کرد: واحدهای نظارت و بازرسی استانداری تهران در سطح شهر اجازه هیچ‌گونه تخلف و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را نخواهند داد.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: شبکه حمل‌ونقل عمومی در حال حاضر به طور کامل آمادگی جابجایی مسافران شهری را دارد و پیش‌بینی‌های لازم برای پاسخگویی به افزایش تقاضای استفاده از حمل‌ونقل عمومی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد:‌ از فردا به صورت تدریجی اتوبوس‌ها و ون‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران اضافه خواهد شد.
به گفته استاندار تهران هیچ‌ یک از بخش‌های حمل‌ونقل عمومی اعم از واحدهای اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو تا پایان سال اجازه افزایش قیمت کرایه حمل‌ونقل را نخواهند داشت.
تمدن در همین رابطه افزود: این امر به تمام بخش‌های حمل‌ونقل استان تهران ابلاغ شده است.

 

 

آغاز اجرای طرح تحول اقتصادی

عصرایران - محمود احمدی ن‍ژاد ،‌رئیس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره طرح تحول اقتصادی توضیحاتی داد که اهم آن در زیر می آید:

*
امروز معادل شش و نیم میلیون بشکه نفت و گاز در کشور تولید و دو میلیون و سیصد هزار بشکه صادر و چهار میلیون و دویست هزار بشکه در داخل مصرف می شود.

 با احتساب هر بشکه نفت معادل 85 دلار در چهار میلیون و دویست هزار بشکه در 365 روز سالانه 120هزار میلیارد تومان مصرف انرژی در داخل داریم که این چهار برابر متوسط مصرف دنیاست.

  این در حالی است که ما بیش از چهار برابر متوسط دنیا رفاه نداریم و رفاه ما تقریبا معادل متوسط دنیاست و این انرژی باید در خدمت رفاه مردم باشد.

* چند اشکال وجود دارد اول اینکه اسراف زیاد است و با مصرف کمتر نیز می توان همین سطح رفاه را حفظ کرد.

 اشکال دیگر این است که بهینه مصرف نمی کنیم و مصرف لوازم خانگی، خودرو، دستگاههای گرمایشی و سرمایشی ما بالاست.

  اشکال دیگر این است که همین مقدار مصرف نیز عادلانه توزیع نمی شود و بعضیها 30 برابر دیگران مصرف می کنند و باعث ایجاد فاصله طبقاتی می شوند در حالی که ما یارانه می دهیم تا عدالت برقرار شود.

*4 هزار تومان برای هر نفر در ماه بابت هزینه نان به حساب مردم واریز می شود.
  این واریز دوم در مرحله اول همین هفته و تا 7 الی 8 روز آینده انجام می شود.
 البته بخشی از هزینه نان در مرحله اول دیده شده است اما می خواهیم مردم نان خوب بخورند.

* با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها با محاسباتی که ما انجام داده ایم از همان روز اول وضع شش دهک جامعه به لطف خدا بهتر می شود.
دهک دهم ،‌ با این طرح ،‌ هزینه هایش 13 هزار تومان افزایش می یابد ولی 150 هزار تومان می گیرد.
 
‌با اجرای این قانون دو دهک جامعه باید یک کمی صرفه جویی کنند و دو دهک هم باید بیشتر صرفه جویی کنند.

 بالاخره خیلی زندگی مرفه و باز و بدون هیچ کنترلی دارند اینکه خوب نیست به نفع خودشان هم نیست این را باید کمی کنترل کنند و هزینه و مصرفشان را محدود کنند گرچه با اصلاحات اساسی که در اقتصاد انجام خواهد شد همه سود می برند.

* در سفرهای استانی دیده ام افرادی را که 25 سال است میوه نخورده اند. بچه ای را دیدم که لباس هم نداشت ولی نمی گفت به ما کمک کنید ،‌می گفت سقفمدرسه مان دارد می ریزد.

* طرح تحول اقتصادی از بامداد یکشنبه ،‌28 آذر 89 آغاز می شود.

*‌با اجرای صحیح این طرح ،‌ظرف 5 سال ایران گلستان می شود.
بخشی از بودجه را صرف فناوری فضایی کردیم ،‌ دیدید که تا چه حدی پیشرفت کردیم و اگر کمی بودجه را بیشتر کنیم ،‌ظرف چهار سال موجود زنده به فضا می فرستیم.

* مرحله برداشت یارانه نقدی که به حساب سرپرست خانوار به ازای هر نفر 81 هزار تومان برای دو ماه واریز شده بود از روز یکشنبه 28 آذر 89 قابل برداشت است. مردم برای برداشت پول یارانه عجله نکنند،اکنون که قرار است از فردا این طرح شروع شود، مردم باید برای استفاده از پول یارانه ها برنامه ریزی کنند.

* در بخشهای مختلف از جمله صنعت، خدمات، بانکها و بازار بسته های خوبی پیش بینی شده و در برخی بخشها قرار است قیمتها پایین بیاید و خرید و فروش تسهیل شود.

* از کسانی که از گرفتن یارانه انصراف داده اند ،‌تشکر می کنم.

* بهمن ماه دوباره به حساب مردم پول می ریزیم.

* طرح تحول اقتصادی برای اولین بار است که در دنیا اجرا می شود.




  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...