سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عیادت‌تمدن از مادرشهیدی که 20سال بر مزار فرزندش زندگی‌کرد+عکس

 

استاندار تهران غروب پنجشنبه به صورت سر زده به‌منظور عیادت از مادر شهید قربانعلی رخشانی معروف به "ننه علی" که در منزل تنها دختر خود زندگی می کند، حاضر شد و از او عیادت کرد.

به گزارش رجانیوز، شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست که در دوران ستم شاهی در هواپیمایی کشوری مشغول به خدمت بود، در حین حمل و پخش اعلامیه های امام خمینی(ره) در شهر اهواز شناسایی و توسط ساواک دستگیر و پس از تحمل شکنجه های بسیار به شهادت رسید و در قبرستان اهواز دفن شد.

این مادر بزرگوار پس از با خبر شدن از شهادت فرزندش عازم اهواز می شود و به مدت یک سال در کنار مزار تنها فرزند پسرش بیتوته می کند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اطلاع امام خمینی(ره) می رسانند که در اهواز مادری به مدت یکسال در کنار مزار فرزند در حال زندگی است در حالی که این مادر ساکن تهران است.

به دستور امام(ره) پیکر این شهید به تهران منتقل می‌شود و این مادر شهید از سال1357 تا 1378 در بهشت زهرا(س) بر روی مزار فرزندش خانه ای بنا و شبانه روز در آنجا زندگی می‌کند.

ننه علی در حال حاضر به‌دلیل بیماری در منزل دخترش زندگی می کند و در اثر بیماری آلزایمر قدرت تکلم خود را از دست داده است.

ادامه مطلب...


  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...

    عکس:حضور رهبر انقلاب درحرم امام(ره) و شهدا

    در نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و در سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در مرقد مطهر امام راحل حضور یافتند و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند. رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور در مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدا، علو درجات ارواح مطهر شهدا را از خداوند متعال مسئلت کردند. 

    ادامه مطلب...


  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...

    اقدام خودجوش مصری‌ها در انتشار گسترده فایل صوتی خطبه رهبر انقلاب+عکس

     

    پس از ایراد خطبه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه دیروز، مردم مصر به شکل خودجوش در حال انتشار فایل صوتی بخش عربی این خطبه‌ها هستند.

    به گزارش شبکه ایران، در حالی که رسانه‌های غربی می‌کوشند تا با کمرنگ کردن انگیزه‌های اسلامی مردم مصر، قیام این کشور را تنها ناشی از مشکلات اقتصادی جلوه دهند، استقبال گسترده مردم مصر و دیگر کشورهای عربی از بخش‌هایی از خطبه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در نماز جمعه روز گذشته تهران که به زبان عربی قرائت شد، حاکی از توجه و الگوگیری انقلابیون مصری است.

    بر اساس گزارش‌های رسیده از منابع عربی، بسیاری از مردم کشورهای عربی و به خصوص انقلابیون مصری از روز گذشته با استقبال از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از قیام مردم مصر، اقدام به انتشار گسترده فایل صوتی و متن بخش‌های عربی خطبه روز گذشته ایشان می‌کنند. 


    ادامه مطلب...


  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...

    پشت صحنه فیلم سینمایی اخراجی های 3

    فیلم سینمایی اخراجی های 3 با موضوع انتخابات به کارگردانی مسعود ده نمکی در چند روز گذشته به پایان فیلمبرداری در تهران و آغاز مراحل فنی رسید.

    ادامه مطلب...


  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...

    جاده مرگ، خطرناک ترین جاده جهان

    بنا بر گزارش انجمن بین المللی سفرهای امن جاده ای، عنوان خطرناک ترین جاده دنیا به جاده یونگاس در بولیوی آمریکای جنوبی تعلق می گیرد. اگر جاده های دیگر خطرناک به نظر می رسیدند، پا گذاردن در این جاده نوعی خودکشی محسوب می شود. این جاده دهه 1930 توسط زندانیان جنگ پاراگوئه ساخته شد. یونگاس با اسم مستعار "جاده مرگ" تنها مسیری است که از اعماق جنگل آمازون و رشته کوه های بلند آَندز و دره های عمیق آن می گذرد تا دو شهر لاپاز و کورویکو را به هم متصل کند. رانندگی در طول مسیر جاده یونگاس همانند رانندگی بر روی ترن هوایی است. در بعضی از نقاط ارتفاع جاده به 3600 متر از سطح دریا می رسد حال آنکه دره ای با عمق 2800 متر به فاصله چند سانتی متر از کنار جاده قرار دارد و کوچکترین خطا باعث سقوط به آن دره عمیق مرگبار می شود. تصاویر در فصول مختلف سال و از مکان های متفاوت این جاده تهیه شده است



    ادامه مطلب...


  •        کلمات کلیدی :
  •         نوشته شده توسط :سهیلی ... نظر ...

    <      1   2   3   4   5   >>   >